Klar vinterfavorit. Og julefavorit. Jeg er ved julebordet for rødkålen. Og måske også anden. Og medisteren. Men mest fordi de to sidste passer godt til rødkål.

Foodgeek‘en Rune har lavet en opskrift på rødkål, som jeg har lavet mange gange nu. Prøv den!

Rødkål

Forberedelsestid: 1 time

Kogetid: 2 timer

Tid i alt: 3 timer

Kategori: Kulhydrater

diet.dks rødkål uden sukker. Tilberedte grøntsager uden sukker. Perfekt til keto og LCHF.

Ingredienser

  • 1 dl andefedt eller olivenolie
  • 2 dl rødvinseddike
  • 4 dl usødet koncentreret solbærsaft (det der til saftevand)
  • 1 spsk salt
  • 1 dl erytrithol (gerne brun farin udgaven)
  • 1 rødkålhovede

Instruktioner

  • Hæld fedt/olie i en stor gryde. Varm op sammen med rødvinseddike, solbærsaft, salt og erytrithol til det koger. Skru ned på lav varme.
  • Snit kålen til små strimler – brug en foodprocessor eller sæt en hel dag af til opgaven.
  • Læg rødkålen op i gryden og lad det stå over lav varme i et par timer under låg. Hæld på glas.
http://diet.dk/roedkaal/